איך ניתן לשפר את האינטרנט האלחוטי בבית?

אם האינטרנט שלכם סובל מהפרעות קליטה, ישנן כמה דרכים שיעזרו לכם לשפר את הגלישה, ביניהן הדרכים הבאות:

השלב הראשון: בדיקת מהירות

כאשר האינטרנט שלכם מזדחל עליכם למצוא קודם כל את הסיבה לכך. רבים חושבים שצריך להזמין לשם כך טכנאי, כשבפועל, ישנם מקרים בהם תוכלו להסתדר לבד או לכל הפחות לנסות. ברוב המקרים האינטרנט יהיה איטי יותר כאשר אתם גולשים על חבילת גלישה שאינה מותאמת לצרכים שלכם, או לחלופין כאשר יש תקלה. במקרה הראשון תוכלו לבדוק זאת ודי בקלות. כאשר אין עומס על הרשת (כמו למשל משתמשים אחרים) ובזמן ששאר העמודים סגורים, חברו את המחשב לאינטרנט דרך כבל הרשת, כך תוכלו לקבל את הנתונים המדויקים ביותר לגבי מצב האינטרנט. כאשר הנתונים תואמים לחבילת הגלישה האינטרנט איטי כי החבילה לא מותאמת לכם, כאשר הנתונים לא תואמים כנראה שיש תקלה בנתב שלכם.

השלב השני: חשבו על מיקום אסטרטגי

כדי שהאינטרנט יהיה כמה שיותר מהיר, עליכם להציב את הראוטר במקום כמה שיותר גבוה, מקום גבוה ישפר את איכות האותות שלו. כמו כן חשוב שלא למקם את הראוטר במיקום שיוביל ליותר ניתוקי רשת והפרעות, כמו שקורה כשהראוטר מוצב בפינות, לצד דלתות, קירות בטון או קירות גבס. כדאי מאוד לוודא שהראוטר אינו ממוקם בקרבת מכשירי חשמל אלחוטיים אשר יכולים לשבש את האותות של השידור האלחוטי. כמו כן כדאי להרחיק את הראוטר ממראות, חלונות ומתכות, משטחים אלו סופגים אותו WI-FI ויכולים להשפיע על השדה האלקטרו מגנטי. גם למיקום האנטנה יש חשיבות, על מנה שהאנטנה תספק אותות רחבים חשוב להציב אותה במנח אנכי.

השלב השלישי: הפחיתו עומסים

הבתים המודרניים עמוסים לעייפה במכשירי חשמל מסוגים שונים, אשר כולם כאחד מחוברים למערכת החשמל הביתית. שילוב מסוג זה עשוי להעמיס מעט על הראוטר ועל איכותה של התקשורת שלכם. לכן אם ישנם מכשירי חשמל נוספים אשר מחוברים לאותה הרשת, כדאי לבדוק אם ישנם כאלו שאפשר להוריד ובכך למנוע את העומס על ה- WI-FI. מלבד הסרת מכשירים חשמליים, באפשרותכם גם ללכת צעד אחד קדימה אל העתיד ולבחור בראוטר מתקדם בעל טכנולוגיה חדשנית, שהתדר שלו נקי מהפרעות ולכן הוא יכול לעמוד טוב יותר בעומס.

השלב הרביעי: הרשו לעצמכם להתחדש

אם הראוטר שלכם לא מתפקד או איטי יכול מאוד להיות שעליכם לקנות ראוטר חדש ואיכותי. ישנם סוגים שונים של ראוטרים, ביניהם גם כאלו ולהם טכנולוגיה יותר מתקדמת. הדגמים החדשים יותר של ראוטרים יכולים להשפיע במידה ניכרת על מהירות הגלישה שלכם ולהפוך את הזמן שאתם מבלים ברשת להרבה יותר יעיל, מהיר ואיכותי. ראוטר הנחשב לאיכותי הוא כזה שיש לו שני תדרים, לרבות תדר 5 ג’יגה הרץ שידוע כנקי מהפרעות כאלו ואחרות. מלבד שינוי הטכנולוגיה אפשר גם להחליף את המכשיר, ולבחור בסוג התואם את צרכי הגלישה שלכם יותר טוב.

השלב החמישי: הגיע הזמן להגדיל את טווח הפעולה שלכם

אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם היא הגדלת הטווח על ידי מוצרים ייעודיים כמו למשל מגדיל טווח שיספק לכם את רוחב הפס של האינטרנט ללא הפרעות. כאן יש לכם שתי אפשרויות והן: מגדיל טווח אלחוטי ומגדיל טווח קווי. הראשון אינו דורש כבלים או חוטים בכל מקום, בעוד שהסוג השני דורש העברת כבלים מן הנתב אל המכשיר. מלבד מגדיל טווח ישנן אפשרויות נוספות ביניהן למשל פתרונות רשת קוויים כמו הום פלאג, HPNA ועוד. פתרונות אלו מבוססים על רשת החשמל או על הרשת הקווית בבית (בהתאמה), ויכולים להבטיח שקליטת האות תהיה כמה שיותר עוצמתית.

בכל מקרה, מומלץ לפנות לחברה מקצועית אשר תסייע לכם ותציע פתרונות אופטימליים לשיפור הקליטה בבית ובעסק.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support