רשת מחשבים לחברות ועסקים

בעידן הטכנולוגי, המחשבים הפכו להיות חלק מרכזי מהעסק, אולם כדי לייעל את פעילותם ועל מנת לחסוך באמצעים, חשוב כי כולם יהיו מחוברים לאותה הרשת. מהי רשת מחשבים ומה תפקידה במשרד המודרני? להלן כל הפרטים.

אם ננסה לפשט את הנושא, הרי שרשת המחשבים היא הדרך בה מחשבים מתקשרים זה עם זה. ניקח לדוגמה את רשת האינטרנט אליה מחוברים כמעט כל המחשבים בעולם ובשל כך אנו יכולים לשלוח מיילים, לשתף מידע וכיוצא בכך. לבד מרשת האינטרנט ישנן רשתות מקומיות, אלו נפוצות בעיקר במשרדים או בארגונים בהם נעשה שימוש במחשבים רבים. גם רשתות אלו משמשות לשיתוף מידע או לשימוש במשאבים פנים ארגוניים, כאשר בפועל הרשתות המקומיות נחלקות לשני סוגים עיקריים והם רשת חוטית ורשת אלחוטית.

מה ההבדלים בין רשת חוטית לאלחוטית?

רשת חוטית כשמה כן היא, מקשרת בין המחשבים באמצעות חוטים או יותר נכון לומר כבלים מיוחדים הנקראים כבלי רשת. לעומת רשת חוטית, רשת אלחוטית מייתרת את הצורך באותם כבלים, היות והיא מבוססת על נתב אלחוטי ועל שידור גלי רדיו כך שכל מחשב הנמצא בטווח הקליטה והשידור שלה יכול להתחבר. שתי הרשתות למעשה מקשרות כל אחת בדרכה בין כלל המחשבים במתחם ובינם לבין משאבים או ציוד כדוגמת סורק או מדפסת. מלבד החיבור בין המחשבים, רשת המחשבים המקומית מחוברת אל נתב האינטרנט (הראוטר) ועמה כל אביזרי המחשוב השונים.

יתרונות וחסרונות של הרשתות השונות

רשת מחשבים חוטית הנה מאוד אמינה, חסינה מהפרעות, עובדת במהירות מקסימלית וניתן לחבר אליה ציוד קצה. עם זאת, חסרונה הוא בכבלי הרשת אשר מחברים בין המחשבים והציוד אשר עלולים הן להוות מכשול והן מפגע אסתטי. כדי להתגבר על החיסרון הומצאה הרשת האלחוטית אולם גם היא לא חפה מחסרונות. מדובר אומנם במנגנון נוח היות וכל מחשב יכול להתחבר את רשת זו כל עוד הוא נמצא בטווח הקליטה והשידור שלה. עם זאת, רשת אלחוטית פחות אמינה, יכולה לגרום להבדלים ברמת הקליטה של מחשבים הנמצאים בחדרים מרוחקים ולרוב נחשבת לאיטית יותר. כמו כן, היא יותר חשופה להאזנות ולגלישה של משתמשים לא מורשים.

מילת המפתח: תכנון מעמיק

היות ורשת המחשבים בה עושים שימוש יכולה להשפיע על פעילותו השוטפת של העסק חשוב להגיע לבחירות נכונות אשר ישרתו את הצרכים שלכם. וכמו בכל פרויקט אותו יש לבצע בצורה יסודית ומדויקת, התכנון מהווה שלב עיקרי וקריטי בטרם התקנת רשת מחשבים. אנו באשר תקשורת בעלי ניסיון בתחום ולכן נציע לכם פתרונות אשר מבוססים על תכנון מעמיק ואפיון הצרכים של העסק או הארגון. בעזרת הרשת המתאימה, תוכלו לחסוך במשאבים, לשפר את הביצועים העסקיים וליהנות מפתרון התפור למידותיכם בדיוק.

לפרטים נוספים אודות פתרונות התקשורת הזמינים עבורכם באשר תקשורת צרו עמנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם!

הקמת רש מחשבים לעסקים

בכל עסק או ארגון ישנם מחשבים רבים. יצירת חיבורים נכונים ביניהם היא צעד הכרחי כדי לאפשר עבודה יעילה, שכוללת באופן טבעי הזרמת מידע, עבודה משותפת על קבצים שונים, גישה נוחה ל-Data שמאוחסנת במקומות שונים ועוד. תכנון רשת מחשבים כך שהיא תתנהל ביעילות מרבית ובמינימום משאבים מחייב ניסיון רב והבנה מעמיקה בתחום - אשר תקשורת היא אחת החברות המובילות בארץ בכל הנוגע לתשתיות מחשוב ותקשורת, ובפרט אמונה על הקמת רשתות מחשבים.

איך תדעו איזו רשת מחשבים מתאימה לכם?

על-מנת לתכנן את רשת המחשבים האופטימלית בהתאם לצרכים, נדרשות קודם כל החלטות בנוגע לאופי הרשת:

 

  • חוטית או אלחוטית - רשתות חוטיות מבוססות על כבלים ואילו רשתות אלחוטיות כוללות נתב אלחוטי אשר משדר גלי רדיו. האופציה הראשונה היא לרוב אמינה יותר, אולם הצורך בכבלים מגביל את הפריסה שלה ועלול להוות מפגע אסתטי. האופציה השנייה מתאפיינת בגמישות מרבית, אבל מחשבים רחוקים יחסית עלולים לסבול מחיבור פחות חזק או פחות יציב. חיסרון נוסף הוא הקושי להגן על המידע שזורם ברשת אלחוטית מפני גורמים עוינים.
  • רשת מקומית או רחבה (LAN / WAN) - רשת מקומית נקראת גם LAN (ראשי תיבות Local Area Network) והיא כוללת מעט מחשבים יחסית, סמוכים זה לזה. רשת רחבה, WAN (ראשי תיבות Wide Area Network) מתפרסת על פני מדינות שלמות ואפילו בכל העולם - למשל רשת שמחברת את כל הסניפים של בנק מסוים, או את כל השלוחות של תאגיד בינלאומי.
  • עמית לעמית או שרת-לקוח - בסוג הראשון רשת המחשבים הינה נטולת היררכיה והיא מאפיינת בעיקר עסקים קטנים יחסית. הסוג השני מורכב יותר ומחייב תכנון מוקפד יותר.

 

אפיון צרכים מדויק, הקמה מקצועית

הקמת רשת מחשבים שתמלא את כל צרכי העסק או הארגון באופן מושלם נשענת על אפיון מדויק של הצרכים, תכנון חכם וכמובן פריסת הרשת בדיוק על-פי התוכניות. לאשר תקשורת ניסיון מגוון מאוד, כולל בפרויקטים רחבי היקף, כשבין לקוחותינו בכל תחומי הפעילות: בזק בינלאומי, אורנג', המרכז האקדמי רופין, תע"ש, יוניליוור ועוד. השירות שאנחנו מספקים מקצועי וקשוב, וכמו כן משתלם מאוד גם בהיבט הכלכלי.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support