מהי רשת מחשבים?

בשנים האחרונות, המושג “רשת מחשבים” פרץ אל חיינו ונעשה בו שימוש רב. אם גם אתם אינכם עומדים על הדקויות או מבינים מה בעצם המשמעות של רשת זו, לפניכם כל מה שרציתם לדעת.

נתחיל עם הדוגמה המתבקשת והיא רשת דייגים. מדובר בהמון חוטים או קווים לצורך העניין, אשר מחוברים זה לזה בנקודות מסוימות. כדי ליצור רשת מחשבים עלינו למעשה להחליף את הנקודות הנ”ל במחשבים. כך בפועל רשת מחשבים מחברת בין מחשבים שונים ומאפשרת להם לתקשר האחד עם השני.

מה השימושים של רשת מחשבים?

לרשת מחשבים, ישנם שימושים שונים ומגוונים לרבות אלו הבאים:

  • העברת מידע ותקשורת בין מחשבים – שליחת הודעות, מיילים וכו’
  • הדפסת מסמכים מכל מחשב המחובר אל הרשת
  • אחסון של קבצים משותפים וגישה למידע המאוחסן על הרשת
  • עבודה משותפת על מסמכים, קבצים וכדומה
  • אבטחה, מידור וגיבוי מידע הנמצא על המחשבים
  • הזרמת קבצי מדיה, קול ואודיו בין המחשבים השונים

איך הרשת פועלת?

כאשר כל המחשבים מחוברים זה לזה על ידי הרשת, ניתן לחלוק מידע אחד עם השני, להתחבר לשרת לקבל נתונים ולבצע פעולות בכל עת כאשר המידע מתעדכן באופן מידי. אל הרשת ניתן להתחבר מכל מקום בו נמצאים, כך שגם אם אינכם במשרד או בבית, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת אשר קיימת כיום, תוכלו להתחבר למחשב שלכם ולקבל גישה אל המידע והנתונים הקיימים. מטבע הדברים יש סוגים שונים של רשתות, לרבות רשתות מקומיות, רשתות רחבות, רשתות היררכיות ועוד. כמו כן ישנן רשתות אלחוטיות, אשר כשמן כן הן, אינן דורשות חיבור חוטי/קווי על מנת לפעול.

סוגי רשתות

רשתות על פי אזורים

כיום, נפוצים שני סוגים של רשתות אזוריות והם:

  • רשת מקומית הנקראת LAN – רשת זו מתפשרת על אזור קטן יחסית ושמה הוא ראשי התיבות של Local Area Networkכלומר, רשת מקומית. רשת זו יכולה לכלול בתוכה מספר קטן של משתמשים ונהוג לעשות בה שימוש בבית, במשרדים קטנים, בבית הספר, בסניפים של חברות ועוד. מאפיין עיקרי של רשת זו הוא הסמיכות של הרכיבים והמחשבים אחד לשני.
  • רשת רחבה הנקראת WAN – רשת זו מתפרשת על אזורים גדולים יחסית ושמה הוא ראשי התיבות של Wide Area Network כלומר רשת רחבה. בדרך כלל, רשת זו כוללת מספר גדול של משתמשים והיא גם מתפרשת על אזור גדול יותר, כמו למשל רשת סניפי חברת גוגל העולמית, רשת של סניפי בנק הנמצאים בפריסה ארצית וכיוצא בכך. למעשה רשת WAN מורכבת מרשתות LAN המחוברות אחת לשנייה ומקושרות ביניהן.

מתוך שני סוגי רשתות אלו נגזרות רשתות נוספות והן:

  • רשת WLAN (רשת מקומית אלחוטית) – מדובר ברשת מקומית (LAN) בה המחשבים מחוברים על ידי חיבור אלחוטיWireless) ) בניגוד לרשת המסורתית בה המחשבים מחוברים על ידי כבלים.
  • רשת WPAN (רשת אישית אלחוטית) – כאן מדובר ברשת אלחוטית אשר לרוב מכסה שטחים קטנים מאוד כמו למשל תקשורת Bluetooth.
  • רשת WWAN (רשת רחבה אלחוטית) – מדובר ברשת רחבה (WAN) בה המחשבים מחוברים בחיבור אלחוטי. במקרה הזה הרשת האלחוטית מכסה שטחים גדולים, לדוגמה רשת סלולרית.

רשתות לפי שימושים

ניתן לחלק את סוגי הרשתות גם לפי השימושים שלהן, כאשר בפועל מבחינה זו יש שתי חלוקות עיקריות והן:

  • רשת עמית לעמית (Peer 2 Peer) – מדובר ברשת פשוטה ונטולת היררכיה, כלומר כל המחשבים ברשת נמצאים באותו המעמד ויש להם את אותו הכוח ואין עדיפות של מחשב אחד ביחס לאחר. אם נשווה זאת לעובדים, הרי שמדובר בשני עובדים ולהם אותו המעמד, אותן היכולות וההרשאות ואותו הכוח לבצע פעולות. רשת זו תמצא בעיקר בבית או במקומות קטנים.
  • רשת שרת-לקוח (Server Client) – לעומת רשת עמית לעמית, רשת שרת לקוח הנה יותר היררכית, כלומר היא כוללת מחשבים ולהם פחות כוח לעומת מחשבים אחרים על גבי הרשת. שוב, אם נשווה זאת לעובדים באותו ארגון הרי שישנו המנהל ולו המעמד הכי גבוה וכפועל יוצא מכך הנו בעל ההרשאות והסמכויות הכי גבוהות, אחריו הסגנים ולאחר מכן המורים ושאר הצוות. העיקרון כאן הוא שככל שיורדים בדרגות כך במקביל יורדות ההרשאות והיכולות של המחשב.

היות וישנם סוגים שונים של רשתות מחשבים נדרשת מומחיות על מנת לבחור את הרשת שתספק את המענה המושלם לצרכים שלכם. אי לכך מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי ולשמוע על כל האפשרויות אשר עומדות לרשותכם.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support