המדריך לשיפור ה-WIFI בבית

לכאורה, תשתית אלחוטית לא אמורה להקשות על השימוש שלנו באינטרנט אלא להקל אליו ולפשט אותו. מי שאחראי על שידור אותות ה-WIFI הוא הנתב (הראוטר) למיקומו בבית עשויה להיות השפעה על פעילותו הרציפה, הסדירה והתקינה, של האינטרנט. שיפור הקליטה יכול להיעשות באמצעים פשוטים, אשר כל אחד מהם עשוי להשפיע על איכות הקליטה ולשפר אותה.

מומלץ למקם את הראוטר במקום מרכזי בבית וכמה שיותר גבוה היות גלי רדיו נוטים להתפזר למטה ולרוחב.

מומלץ להצמיד רהיטים גדולים המצויים בחדר בו מותקן הראוטר אל הקירות החיצוניים לבית, מאחר שאות הרשת שעובר דרך הקיר יעבור טוב יותר אם לא ייחסם על ידי רהיט.

במידה שאתם מתגוררים בבית דו קומתי ואתם גולשים באינטרנט בקומה העליונה, רצוי למקם את הראוטר על המדף הגבוה ביותר המצוי בקומה הראשונה.

הרחיקו משטחים מתכתיים ומראות הממוקמים באזור הראוטר, היות שהם מחזירים אותות WIFI ופוגעים ברציפות פיזור הרשת בבית.

אם ידוע לכם מיקום הראוטר בבתי השכנים, התקינו את הראוטר שלכם רחוק ככל הניתן מהם, כדי שערוצי התקשורת לא יתנגשו וייצרו תקלות והפרעות בשידור. השפעה על סדירות השידור ותקינותו עלולה להיות דגם למנורות הלוגן, למכשירי חשמל כגון מיקרוגל, טלפון טרנזיסטור ועוד.

שיפור איכות שידור האותות באמצעים נוספים

נקיטה באמצעים הבאים עשויה להשפיע על איכות השידור:

  1. ניתן לשפר את איכות מעבר האותות על ידי הפחתת עומס על הרשת. על מנת להפחית את העומס מרשת ה-WIFI, רצוי לסגור את כל תכנות הרקע שפועלות בו בזמן ועלולות להאט את הקצב.
  2. מומלץ לסגור תוויות פתוחות שמשתמשות ברוחב הפס, היות שמחשבים מרעננים עצמם אחת בכמה דקות וכל ריענון כזה עלול לגרום להורדת נתונים חדשים שיגרמו לעומס רב יותר על הרשת.
  3. אם יש לכם גישה להגדרות הנתב, אתם יכולים להחליף את הסיסמה כדי שאם מי מהשכנים משתמשים באותה סיסמה ומעמיסים בגלישתם על הקו שלכם לא יוכלו לעשות זאת.

זאת ועוד…

הגברת אות השיגור של הנתב יכולה להיעשות בשיטות שונות- היעילה ביותר היא החלפת האנטנה. אנשי מקצוע יוכלו להציע לכם אנטנה המתאימה לשימוש הייעודי שלכם, לדוגמה: ייתכן כי אתם זקוקים לאנטנה גדולה וחזקה יותר, כזאת המתאימה לדגם הנתב המצוי ברשותכם. כמו כן יש אנטנות שמשדרות לכיוון מסוים, לכן אם אתם משתמשים באינטרנט במקום מסוים בבית, תוכלו לבחור אנטנה המכוונת אליו. כמו כן, ניתן להגביר את איכות השידור באמצעות הכנת משטח עבודה עשוי ממתכת (פחית משקה חצוי או אף נייר כסף) המחזירים היטב אותות שידור.

על מנת למקסם את התועלת משימוש במכשיר המשדר באמצעות WIFI, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע העשוי לסייע לכם בבחירת הנתב המתאים לשימוש לכם לאחר אפיון והגדרה שלו. עיניכם הקוראות עדות: שינויים קלים במיקום הראוטר וביצוע התאמות שונות נוספות עשויים להיות המענה המתאים והמספיק לשיפור ה-WIFI בבית ובכך לאפשר לעצמכם להפיק ולמצות את המרב ואת המיטב מרשת האינטרנט שהיא עולם ומלואו.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support