מה כוללת מערכת תקשורת אופטית?

כאשר מדברים על תקשורת אופטית מתכוונים להעברת מידע באמצעות תקשורת באמצעות הבזקי אור או קרינה אלקטרומגנטית. מערכת של תקשורת אופטית היא מערכת אשר מבוססת של מערכת הראייה. באופן הזה העברת חלקי המידע היא מהירה יותר ומתאפשרת למרחקים עצומים – בהשוואה למערכת תקשורת מסורתיות. מערכות אופטיות קולטות פיסות מידע בצורה אופטית ומבצעות תרגום של האותות האופטיים למידע.

תקשורת אופטית

מערכת תקשורת אופטית כוללת כמה רכיבים עיקריים והם: משדר אופטי, מתווך ומקלט. המשדר האופטי אמון על הפיכת חלקי המידע לאור. המתווך מעביר את האור אל היעד. והמקלט אמון על קליטת המידע בנקודת היעד, ותרגום.

המשדר

רכיב המשדר במערכת מבוססת תקשורת אופטית מבצע שימוש בלייזר על מנת לקלוט את חלקי המידע ולהפכם לאופטיים, ואחרי הפיכתם לאופטיים מתבצע תהליך השידור.

המתווך

רכיב המתווך במערכות מבוססת תקשורת אופטית מעביר את אותות האור אל היעד הרצוי, כאשר נמנעים מהפרעות רעש חיצוניות. המתווך הוא למעשה צינור העשוי מסיב אופטי ועם ציפוי זכוכית. הסיב קולט את האותות האופטיים בהתאם לטווח תדרים וביצוע התאמה של אורך הגל לשידור אופטי טיפוסי.

היתרונות - תקשורת אופטית

רשימת היתרונות היא עצומה וחד משמעית. מעבר ליכולת העברת המידע בנפחים גבוהים ללא הגבלת רוחב הפס ובמהירות עצומה, ישנם יתרונות נוספים והם עמידות לתנאי לחות וסביבה מימית מה שמאפשר הנחת כבלים מבוססי סיבים אופטיים תת ימיים ותת קרקעיים. יתרון נוסף הוא חיסכון במקום פיזי ויתרון חשוב נוסף מאוד קשור לאבטחת מידע. ישנה חסינות בפני הפרעות ורעשים חיצוניים והדבר מאפשר העברת מידע תוך נטרול ציתותים. ועוד יתרון  טמון ביכולת להתקין מערכות תקשורת אופטית בכל תנאי השטח. כאמור ניתן להתקין כבלי סיבים אופטיים בצורה תת קרקעית ותת ימית – ולכן בכל תנאי שטח ניתן להתקין ללא בעיה.

הצורך

תקשורת אופטית נחוצה מאוד בעולם החדש משום שכמויות המידע המועברות הן אדירות בהיקפן, ובלתי נתפסות. היכולת להעביר כמויות אדירות של מידע תחת הקפדה על אבטחת מידע ולמרחקים עצומים מתאפשרת בצורה יעילה ואמינה  תחת טכנולוגיית תקשורת אופטית. אנו בחברת 'אשר תקשורת' ניתן לכם פתרון גם לנושא זה.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support