מה זה נתב (ראוטר)?

נַתָּב, או רַאוּטֶר (Router), הוא מעין מרכז העצבים של תקשורת בין מחשבים: הוא רכיב תקשורת חיוני המאפשר העברת נתונים ברשתות תקשורת.

מחשבים שנועד לקביעת נתיבן והפצתן של חבילות נתונים ברשתות תקשורת נתונים. הצורך בנתב נובע מהיות האינטרנט רשת התקשורת הגדולה ביותר בעולם להעברת נתונים. הרשת העולמית מורכבת מתתי-רשתות שבאמצעותן מועברת כמות בלתי נדלית של מידע, מלל, תמונות, שירים מקצה העולם עד קצהו.

תפקידו של הנתב משול לתפקיד שוטרי התנועה המכוונים אותה, יחד עם חוקי התנועה, התמרורים, הרמזורים ושאר הגורמים המכווינים ומאפשרים את זרימת התנועה וסדירותה. הנתב מכווין את תנועת כל משאבי המידע ברשת ממקום למקום. הנתב מאפשר העברת נתונים בין רשתות בכלל והעברת נתונים מרשת האינטרנט אל הרשת הביתית.

הנתבים בוררים את תוואי הדרך שעל המידע לעבור מרשת לרשת, ומשתמשים במידע מגוון הכולל, בין השאר, את קצב ההעברה, העומס, אמינות המידע, מידת ההשהיה של הקבצים ועוד. קיימים פרוטוקולי ניתוב המשקללים את כל הנתונים ומעבירים את המידע בדרך הטובה ביותר.

הפרוטוקול הידוע ביותר הוא פרוטוקול האינטרנט – IP. קיימים פרוטוקולים מנותבים נוספים (כגון IPX), אולם השימוש בהם הוא פחות בהרבה מהשימוש בפרוטוקול האינטרנט.

סוגי נתבים

קיימים סוגים שונים של נתבים וכל אחד מהם מתאים לשימוש הייעודי שלו: נתבים ביתיים, גישור בין רשתות ונתבים תעשייתיים.

נתב ביתי הוא רכיב תקשורת פשוט וזול יחסית. הוא נמצא בשימושם של בתים פרטיים ועסקים קטנים. הוא מאפשר תקשורת טובה ברשת המחשבים הביתית ומגשר היטב בין הרשת הפרטית ובין רשת האינטרנט. נתב זה מאפשר צפייה באתרים שונים בו זמנית בשני מחשבים ביתיים. הנתב מאפשר אפוא לשני משתמשים שונים לחלוק חיבור אינטרנט אחד. לנתב תקני יש על פי רוב כניסה אחת. היא משמשת להכנסת מידע מרשת האינטרנט, בדרך כלל באמצעות מודם אינטרנט. הנתב יכול לתמוך בחיבורים פיזיים ואלחוטיים גם יחד. מספר היציאות בו, על פי רוב בין שתיים לשמונה, מאפשר חיבור מחשבים לנתב באמצעות כבל רשת. נתב ביתי עשוי לתמוך בין 100 ל- 200 חיבורים, מה שמאפשר, לדוגמה, לעשרות אנשים להתחבר לאינטרנט מבית קפה או ממוסד ציבורי.

נתבים תעשייתיים מתאימים, מן הסתם, לתעשיות גדולות המעסיקות מאות ואף אלפי עובדים במחלקות שונות. הנתב מאפשר להגדיר משתמשים מורשים ובתוך כך להדיר מי שאינם מורשים. בכך הוא ממלא גם תפקיד של מאבטח…

תפקידי הנתב והערך המוסף שלו

תפקידו של הנתב אינו מתמצה רק כמחבר וכמגשר בין רשתות; ניתן ליצור באמצעותו רשת ביתית פנימית שאינה קשורה לאינטרנט ואינה מותנית בו. הרשת הפנימית הביתית מאפשרת שיתוף מידע, העברת קבצים והכול בזכות החיבור לנתב משותף. חלק הארי של הנתבים הביתיים מסוגלים כיום ליצור “חומת אש” על ידי סינון בקשות מתקדם יותר. בכך הוא מהווה מקור אבטחה אמין .

אחד ממאפייני הנתבים הביתיים הוא השילוב המתקיים בהם בין חייגן ומודם אינטרנט, המקרל על יצירת קשר עם ספק(ית) האינטרנט. יש כיום נתבים רבים שמשמשים גם כמודם אינטרנט. וכך, מתחברים את הנתב באופן ישיר אל שקע התשתית ללא צורך ברכיב מחבר- מודם חיצוני. החיבור קל ונוח ואינו כרוך בחוטים רבים.

בשורה התחתונה: הנתב (ראוטר) הוא רכיב חיוני ביותר כיום בכל בית. לא ניתן לתאר את שגרת החיים העדרו. כאשר הוא מתקלקל הוא משבית את השגרה, מעיב על האווירה ופוגע באיכות החיים. עד כדי כך. התלות של רובנו- ככולנו במחשבים בכלל ובאינטרנט בפרט הופכת את איכות הנתב ותקינותו להכרח כמעט קיומי…

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support