איך לבחור קבלן תשתיות תקשורת?

מדוע יש חשיבות רבה ולעתים מכרעת לקיומה של תשתית תקשורת טובה, המאפשרת העברת מידע מהיר? בשירו “דון קישוט” כותב, בין השאר, המחבר, יונתן גפן, את המלים “וכל המלחמות היום זה על חשמל”. בהשאלה לדימוי ניתן לומר כי כל התקשורת היום זה על סייבר, סיבים אופטיים, ופלטפורמה דיגיטלית.

כאשר מתכננים בית בפרט ומבנים גדולים בכלל, יש צורך בתכנון מושכל ומוקפד של תשתית התקשורת- חשמל, טלפוניה, מחשבים אינטרנט ועוד. תנאי ראשוני, נדרש והכרחי, לתכנון תשתית תקשורת שתיתן לנו מענה יעיל הוא אפיון והגדרת המערכת- הצרכים, הדרישות, השימושים. על מנת להבטיח קיומה של תשתית תקשורת ייעודית לשימושי חשוב לברר ולוודא כי הקבלן יידע להכין ולתפעל את המערכות הנדרשות. לשם כך חשוב לדעת כי נושא התקשורת מורכב מתחומים שונים.

תכנון ואפיון צריכים להיעשות אל ידי מומחים בתחום תשתיות אלה. כאשר מחפשים קבלן תשתיות יש לוודא האם הוא מנוסה, בקיא ומיומן בהתקנתן ובהפעלתן של המערכות הנדרשות: תשתיות תקשורת מחשבים הכוללות כמובן תשתיות לאינטרנט ותקשורת נתונים, תשתית אופטית מבוססת סיבים ציוד היקפי, מודמים אופטיים, חיבור SFD ועוד.

אם מדובר בחברה גדולה שיש בה עובדים רבים, ודאי עשויה להידרש מערכת טלפוניה משוכללת עם מרכזייה שממנה ניתן להפעיל שלוחות רבות, לשלוט ולפקח לאבחן תקלות ולתת להן מענה. אם מדובר במערכות רגישות, שנדרשת עליהן אבטחה והגנה מרביות- תשתית התקשורת צריכה לכלות מערכת מיגון משוכללת, אזעקה, גלאי עשן ואש.

ידע מקצועי וניסיון הם תנאים הכרחיים לבחירה אבל חשוב לתת את הדעת גם על נגישות וזמינות של הקבלן, במיוחד כאשר המענה צריך להינתן בתוך מסגרת זמן קצובה. לפני הבחירה חשוב לוודא כי הקבלן יכול, באמצעות עובדיו, לתת מענה מהיר במקרה של תקלות, היות שמדובר בתחום זה במערכות שתפקודן השוטף הוא קריטי.

זכותכם ואף חובתכם לברר על אודות הקבלן. בקשו חוות דעת והמלצות. בקשו לראות תעודות המעידות על הסמכה. שאלו כל שאלה שנראית להם חשובה ורלוונטית. חפשו מידע על אודות הקבלן ברשת. בררו מבעוד מועד את נשר האחריות על הציוד ועל העבודה.

לבחירה מושכלת של קבלן התקשורת עשויה להיות, כאמור, השפעה מכרעת ואף קריטית על תפקודן של מערכות התקשורת. מדובר בציוד רגיש, אשר התקנתו מחייבת ידע וניסיון. אף לא אחד מאתנו רוצה שאת העבודה יבצע קבלן רשלן- קל וחומר שרלטן- לכן כה חשוב לברר על אודותיו ולוודא כי אתם בוחרים באיש מקצוע ואמין.

כל דבר קשור כיום באופן כל שהוא לנושא התקשורת, שהוא תחום מתפתח במהירות והעוסקים בו נדרשים לידע מקצועי נרחב ומעמיק. נזקה של בחירה שגויה של קבלן תשתיות עלול להיות רב ואולי אף בלתי הפיך במובנים מסוימים. אשר על כן שקלו היטב את כל השיקולים החשובים והרלוונטיים לבחירת הקבלן.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support