קצת על מערכות תקשורת מודרניות

מערכות תקשורת מודרניות הן תוצר המשלב בתוכו בצורה מורכבת תתי מכלולים ותתי מערכות, המשולבות גם הן זו עם זו. מערכות אלו מורכבות ודורשות רמת שילוב גבוהה המלווה בבדיקה דקדקנית של כל שלב ושלב בתהליך.

עקב כך ובגלל המכשולים אשר עלולים להיווצר במהלכו, ישנן מספר בדיקות אשר נועדו לאתר תקלות או מגבלות מרכזיות ולתקנן בטרם תיכנס המערכת לשלב התפעולי.

שלב הבדיקות

שלב זה הוא הכרחי ואינו דומה כלל לתהליכי בדיקות תוכנה או חומרה, אם לדייק – השלבים העיקריים דומים אך תוכן התהליכים שונה. חברת Comm-IT אשר התנסתה רבות בתהליכי בדיקת מערכות מסוג זה, יצרה שיטה ייחודית לבדיקות מערכות תקשורת מודרניות המכונה CCRSSM. כל אות מסמנת שלב אותו צריך לעבור על מנת להגיע למערכת יציבה ומדובגת.

שלבי הבדיקות הם כדלקמן:

  1. С – Connectivity Test – בדיקות קישוריות פיזיות ולוגיות
  2. C – Configuration Compliance Test – בדיקת תקינות ואימות הקונפיגורציות אל מול Templates, אותה ניתן לבצע באופן אוטומטי על ידי מערכות לבקרת תצורה כדוגמת CA NCM, HP NAS או EMC
  3. Voyance
  4. R – Redundancy Test – בדיקות יתירות ושרידות של המערכת על פי תרחישי כשל – את בדיקות ה- Redundancy ובדיקות Stress נדרש לבצע באמצעות צב”די העמסה כגון Ixia או SmartBits v המאפשרים לבדוק את זמני ההתאוששות של המערכת בדיוק של מילישניות. כמו כן, ביכולתן להעמיס את הרשת בכל הרמות של OSI. כאן בד”כ יש להפריד בין בדיקות עומס רשתיות (L2-L3) לבין בדיקות אפליקטיביות (L7). לדוגמא בדיקות רשתות VoIP יש לבצע באמצעות צב”דים התומכים בבדיקות L3 עם סימולציה של הקמת שיחות החל מ-Signalling (SIP/H.323/MGCP) ועד העברת שמע עצמו (RTP). כמו כן, חשוב לציין כי ברשתות מורכבות עם מנגנוני Control plane, יש לדמות עומס על המערכת בצורה המדויקת ביותר על מנת לבדוק את צוואר הבקבוק של המערכת ולנצלה בצורה הטובה ביותר.
  5. S – Stress Test – בדיקת עמידות המערכת במתארי עומס קיצוני ומנגנוני QOS במערכת
  6. S – Security Test – בדיקת מנגנוני הקשחה ואבטחה במערכת
  7. M – Manageability Test – בדיקת מנגנוני שליטה ובקרה של המערכת

את שתי הבדיקות האחרונות יש לבצע אל מול מערכות מידע ובקרה קיימות תוך בדיקת ההשתקפות האירועים המדומים בתוך מערכות ה-NOC ו-SOC. מיותר לציין כי גם לבדיקות אלו קיימים ציודי בדיקה אוטומטיים אשר מאפשרים חילול אירועים או פריצות לשם הבדיקה.

לסיכום, שמירה על שלבי הבדיקה וביצוע מדויק של שלל התהליכים הכרוכים בה תבטיח את מיצוי המערכת בצורה הטובה ביותר.

כמו כן, שימוש בכלים האוטומטיים המתאימים בתוספת לביצועי הבדיקות יוודא כי המערכת עומדת בדרישות ושהיא מוכנה לשימוש, לתפעול וליציאה אל השוק.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support