ניקוי סיבים אופטיים

סיבים אופטיים חייבים להיות נקיים לצורך חיבורים בין הסיבים האופטיים והציוד, כל אלה נדרשים להיות איכותיים. כאשר מדובר על מערכות אופטיות הבסיס החשוב ביותר והאלמנטארי הוא לשמור על ניקיון מערכות הסיבים האופטיות והציוד הקשור.

אין מקום לזיהומים

כאשר ישנו זיהום כלשהו בחיבור שבין הסיבים הדבר עלול להביא לידי כך שייווצר כשל של הרכיב עצמו או כשל של המערכת כולה. אפילו חלקיקי אבק זערוריים בגודל מיקרוסקופי עלולים לגרום לקשת רחבה של בעיות בכל הקשור לחיבורים האופטיים. חלקיק אבק אשר חוסם את הליבה יוצר למעשה החזרים חזקים, אלה עלולים לגרום לחוסר יציבות מכריע במערכת הלייזר. חלקיקי אבק הנמצאים בתוך שני פני שטח פנים של המחברים עלולים לגרום לשריטות של משטחי הזכוכית או משטחים קראמיים. גרגיר אבק יכול להביא למרווח או פער בין ליבות הסיבים מה שמביא להתדרדרות הסיב האופטי.

מדובר על אבק שהעין איננה יכולה לראות, ניתן לזהותו רק במיקרוסקופ אבל הוא נמצא באוויר ועלול להיצמד למחבר. ישנם עוד חומרים מזהמים אותם יש לנקות ב ENDFACE. מהם אותם חומרים? מדובר לרוב על שמנים, משקעים שנוצרו מאדים או לחות באוויר, ציפוי העשוי מאבקה מינראלית, אלה הם סוגי מזהמים אשר יכולים להיות מסוכנים יותר מאבק.

רגישות הלייזר

כאשר מדובר על לייזרים בעוצמות גבוהות ומגברים אופטיים אשר נמצאים בשימוש במערכות תקשורת, יש לנהוג במשנה זהירות. כל סוג של זיהום יכול לגרום לצריבה על גבי ה ENDFACE, מה שמביא לחסימת הליבה של הלייזר. הצריבה עצמה פוגעת במשטחים האופטיים כך שלא ניתן לנקות אותם.

ניקוי הסיבים

כאשר מנקים רכיבי סיבים, יש לעשות זאת בזהירות מרבית, בסופו של דבר המטרה היא למגר את האבק אות כל סוג של זיהום אחר, סביבה נקייה היא קריטית לחיבור סיבים אופטיים. יש כל העת לבדוק, לנקות ושוב לבדוק מחדש לפני שמחברים סיבים אופטיים.

כלים לניקוי סיבים אופטיים

  • בקבוק דיספנסר לאלכוהול – מיועד לשימוש בסיבים אופטיים
  • מנקה מחברים – מנקה מחברים כולל מחברים צבאיים
  • ג’ל לניקוי ג’ל ושומן מכבלים – מיועד לעובדי תשתיות בתחום הכבלים והכבלים הסיב אופטיים על מנת לנקות את השומנים והג’ל מהסיבים וזאת לאחר שמוציאים אותם מהכבלים.
  • סכין לחיתוך סיבים – סכין המיועדת לחיתוך סיבים אופטיים וניתן להחליף את הלהבים לאחר שאלה נשחקו.
  • מקלוני ניקוי – מדובר על מקלוני ניקוי דקים המיועדים לניקוי מחברים אופטיים, לרתכות סיב אופטיות וציוד אופטי.

חברת “אשר תקשורת שירותי אינטגרציה מתקדמים” היא בין המובילות בתחומה, פנו אלינו עוד היום וקבלו את השירות המקצועי ביותר בתחום סיבים אופטיים, תקשורת מחשבים, תקשורת טלפוניה ומערכות מתח נמוך.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support