סידור וחידוש ארונות תקשורת

ארונות תקשורת הם מקום שצריך להיות לא רק שמור, מוגן ומאובטח, אלא מסודר ומאורגן. עליו לשמש פלטפורמה לכל ממשקי התקשורת על שלוחותיהן הרבות. יש ארונות המהווים מוקד למרכזיות ענן כמו גם מרכזיות IP. תקינותן היא תנאי נדרש והכרחי לקיים תקשורת מהבית ואליו לכל צורך או דרישה שהם.

ארונות תקשורת של חברות וארגונים גדולים עשויים להכיל עשרות ואף 100 שלוחות, מה שמחייב ידע וניסיון מרביים לתפעולם ולתחזוקתם. סידור ארונות כולל לא אחת רכישת תשתיות חדשות, זיהוי כבלים וסידורם, סימון שקעים, ציוד בדיקה ותחזוקה ייעודיים, וכתנאי לכול- היכרות מעמיקה ויסודית של מערכות התקשורת ואופני פעילותן.

חידוש ארונות נדרש לא רק כאשר הציוד מתבלה אלא כאשר היקף התקשורת וכמות הציוד מחייבים את הגדלתו. לגודל החלל הפנימי יש חשיבות מכרעת ביכולת להכיל את כל הציוד הנדרש. מדובר בעבודה מקצועית, המחייבת היכרות של תפקודי המערכת, לרבות סוג ואופי הציוד המתוכנן, כמות נקודות התקשורת הנדרשת לחישוב מספר הפאנלים (שמייצגים את מספרי הנקודות).

שיקולים לסידור ארון תקשורת ולחידושו

שאלה חשובה ומרכזית היא, היכן ימוקם השרת של הארגון או העסק- בתוך הארון או מחוץ לו? האם תידרש התקנת מדפים בתוך הארון למסך או לציוד כל שבו, מספר המתגים שיידרשו לחיבור המשתמשים לרשת המקומית, האם קיים צורך בפאנל אופטי להזנת הסיב האופטי ועוד.

שכלול אמצעי התקשורת מחייב חשיבה מחודשת על גודל הארונות וייעודם. עשויה להידרש תשתית משולבת- לטלפונים בכלל ולטלפונים חכמים בפרט עם סוגי כבלים שונים, תקשורת מחשבים על פי סוגי כבלים ואביזרי קצה נדרשים, תשתית לתקשורת באמצעות סיבים אופטיים, הנדרשת בעיקר כאשר עובדים מול שרת או ברשת משותפת ממספר גדול של עמדות עבודה וכאשר קיימת חשיבות מכרעת למהירות העברת הנתונים.

ארונות הכוללים תשתיות למערכות תקשורת רבות

ארונות תקשורת הכוללים, בין השאר, תשתית לצורך הפעלתן של מערכות כריזה והגברה, מצלמות אבטחה, מערכות כניסה, בקרה ומיגון, מחייבות ארונות גדולים מספיק כדי להכילן. במגדלי יוקרה, לדוגמה, שבהם מתגוררים אנשים עשירים, שרוצים ויכולים להרשות לעצמם ליהנות מהאמצעים הטכנולוגיים המשוכללים המגבירים את האבטחה עליהם ומאפשרים להם חיבור מהיר וישיר עם תשתיות שונות, ודאי נדרש ארון תקשורת גדול המאפשר להכיל בתוכו את כל תשתיות התקשורת.

כאשר מסדרים מחדש ארונות תקשורת צריך לבחון האם יש צורך להעתיק את מיקומם, וזאת כאשר הם נמצאים במקום שבו הם עלולים להיחשף למים ומצויים בהישג יד של זרים, העלולים, חלילה, לחבל בהם. בכל מקרה, כאשר יש אופציה כזאת- רצוי ומומלץ לייעד לארון התקשורת חדר נפרד, סגור, עם בקרת אקלים שתבטיח שימורו בטמפרטורה אידיאלית.

עצה חשובה: בעת סידור וארגון ארונות תקשורת חשוב ומומלץ לשמור בהם תיעוד מפורט של סכמו החיבור בארגון או בעסק ותצורת החיבורים השונים. תיעוד זה יקל על התמצאות במקרה של צורך באיתור מוקדי תשתיות מסוימים ויקל על פתרון תקלות בתקשורת פנים וחוץ ארגונית.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support