חשיבות הבדיקה וניקוי המחברים

תחזוקה נכונה של מערכות תקשורת המבוססות על סיבים אופטיים, נחוצה ביותר ומהווה את אחד הגורמים שישפיעו על תפקודן התקין. בכוחן של פעולות כמו בדיקה וניקוי מחברים לשמר את המערכות ולדאוג שאלו ישרתו אתכם נאמנה ולאורך זמן רב.

כולנו מכירים בחשיבות של ניקיון, ואכן הדבר אינו שונה גם כאשר מדובר במערכות תקשורת שונות אשר ניקיונן הוא התחזוקה הטובה ביותר. בכל הנוגע לסיבים אופטיים, קיימת חשיבות רבה בביצוע בדיקה וניקוי מחברים ולא רק בגלל שכשכל הרכיבים נקיים, החיבורים איכותיים יותר והמערכת תשרת טוב יותר את יעודה תוך שהיא מגלה עמידות גבוהה יותר ויציבות מרבית.

מה יכול לקרות כאשר לא מבצעים תחזוקה נכונה לסיבים ולציוד אופטי?

כאמור, כל הרכיבים של המערכת, לרבות הכבלים והמחברים, הם חלק ממקשה אחד. המערכת מהווה את השלם על כל חלקיו וכאשר אחד החלקים אינו נקי או תקין לצורך העניין, הדבר עשוי לפגוע בתפקודה של המערכת כולה. לצורך ההמחשה, גרגיר אבק קטן אשר לא נוקה, אולי נראה כחסר חשיבות, אולם הוא יכול להוביל לנזק רב. חלקיק אבק, ולו הקטן ביותר יכול לגרום לבעיות שונות ומגוונות החל מחסימת הליבה, דרך יצירת החזרים חזקים ועד ליצירת חוסר איזון ויציבות במערכת הלייזר. יתרה מכך חלקיקי אבק יכולים גם לגרום לשריטות של משטחי הזכוכית, לחסום את האור ואף לדרדר את האות האופטי בצורה משמעותית. וזאת בהנחה שמדובר בגרגר אבק מזערי. גרגר אבק גדול יותר יכול לגרום לנזק גדול יותר, גם אם הוא לא נגלה לעין אנושית, בל נשכח שכל סיב אופטי הנו דק יותר משערת ראש אחת.

מזהמים נוספים שעלולים לגרום לנזקים

מלבד גרגרי אבק ישנם מזהמים אחרים אשר יכולים לפגוע בתפקודה של המערכת, מה שהופך את תהליך הניקוי והבדיקה לממש הכרחיים. בין מזהמים אלו ניתן למצוא שמנים, שאריות של מינרלים, חלקיקים אשר מגיעים ממשקעים או מלחות ועוד. חומרים אלו יכולים להופיע מהמגע עם יד אדם וכן מגורמים חיצוניים כמו למשל מזג האוויר, כאשר הם ישאירו את אותותיהם על המערכת, במידה ולא יטופלו כראוי. לעומת גרגיר אבק, מדובר במזהמים קשים יותר, אשר יכולים לקרום לפגיעה מסיבית בציוד, ללא הטיפול הנכון. הם יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך כמו למשל צריבה על המשטח האופטי ואף להוביל לחסימה של ליבת הלייזר כליל.

כיצד מבצעים תחזוקה, ניקוי ובדיקת מחברים?

היות ותחזוקה נחוצה, יש לבצע אותה אחת לתקופה, ובהתאם להנחיות. עם זאת פעולה זו דורשת ידע וניסיון וכן עבודה זהירה ולשם כך, יש להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ולה וותק בתחום. חברה מקצועית תוכל לשמר את תפקודן של מערכות התקשורת, להסיר את כל המזהמים ולכן לספק סביבה אופטימלית למעבר המידע בצורה המיטבית. כמו כן, בדיקה וניקוי הם תהליכים קריטיים, גם כאשר רוצים לחדש את המערכת או להוסיף עליה חיבורים נוספים.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support